Ubud en Kuta - afscheid van Indonesie - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu Ubud en Kuta - afscheid van Indonesie - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu

Ubud en Kuta - afscheid van Indonesie

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Tom Cleiren

10 November 2012 | Indonesië, Kuta

De laatste dagen in Indonesie verbleven we in het centrum van het eiland, meer bepaald in het kunstenaarsstadje Ubud.
Op zich een heel toeristische plek, boordevol winkeltjes, restaurantjes en massagesalons maar bijgevolg ook goedkoop en de ideale uitvalsbasis om de rest van het eiland te bezoeken. Samen met Eva en Kristof huurden we scooters en waagden we ons aan het drukke Indonesische verkeer. Een uitdaging die Tom met glans heeft volbracht. We stonden in de file in het superdrukke, oninteressante shoppingparadijs Seminyak en gingen bij zonsondergang naar de mooie tempel Tahna Lot die gebouwd is op een rots in de zee.
De dag erna trokken we meer het binnenland in om de bergen en de meren een bezoekje te brengen. De allerlaatste dag in Bali lieten we onze vrienden achter om ons richting de luchthaven te begeven. 1 nachtje in Kuta Bali, een heel drukke toeristische plek, maar met een mooi strand en ideaal om bij zonsondergang naar de beginnende surfers te kijken. Al bij al dus nog een aangename plek om afscheid te nemen van een zalige maand in dit mooie land.

Wat blijft ons vooral bij aan Indonesie:
-De geur van kruidnagelsigaretten
-continu afdingen op alles
-aapjes (niet altijd even sympathiek, maar wel grappig om te zien)
-Nasi/Mie Goreng , Bakso en Bintang
-corrupte bureaucratie
-elke ochtend hetzelfde ontbijt (eitjes of pannenkoek met fruitsla)
-overal afval dat 's avonds wordt opgebrand
-hurk WC's met een waterbakje naast
-scooters, scooters en scooters en claxons
-onze eerste duikervaring
-bountystranden met wuivende palmbomen
-bloederige hanengevechten
-elke dag stralend weer

• 10 November 2012 - 15:46

Bart:

Hebde in Merksem City oek allemaal zenne :)

• 10 November 2012 - 18:38

Julien Stessens:

yow folks , met plezier de tot op heden ervaringen gelezen . Julie en ik hebben er soms wel echt mee gelachen , waar jullie zich druk over maken ....... vinden wij te verwaarlozen . Alle aziatische landen zijn corrupt, je moet op alles afdingen , soms smerig en toch fascinerend. Btw , die foto's van in Ubud , met die apen , wel we hebben er zelfs bijna identieke van , raar maar waar . Is trouwens mega dat bos om in rond te lopen .
    Nu gaan jullie naar de Aussies . Denk maar niet dat het daar altijd beter is dan in Bali. No way dus . In de steden wel, maar in die kleine dorpjes zijn ze nog compleet achterlijk. Ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden .
    succes nog verder ,
    Btw , zijn jullie terug voor einde februari ? Want wij vertrekken 26 feb. voor 4 weken naar Vietnam

Julien en Julie