Noosa, Fraser Island en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu Noosa, Fraser Island en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu

Noosa, Fraser Island en Brisbane

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Tom Cleiren

15 Januari 2013 | Australië, Brisbane

Na enkele honderden kilometers cruisen langs boerendorpen, nietszeggende stadjes en weidse vlaktes kwamen we aan in Noosa Heads. Een leuk surfersstadje met enkele prachtige villa's, wat leuke winkeltjes en enkele restaurantjes. Er heerste een echte vakantiesfeer dus besloten we hier enkele dagen te blijven.
Ook vertrokken we van hieruit naar Fraser Island. Met een groep van een 20-tal jongeren werden we verdeeld onder enkele 4X4 wagens waarmee we op het eiland door het zand mochten rijden. De rallypiloot in Tom kwam uiteraard naar boven, Sébastien Loeb was er niks tegen. We belandden op prachtige stukjes van dit wonderbaarlijke eiland, één van onze topbestemmingen in Australië!

Terug in Noosa trotseerde Tom nog een keer de golven op een surfboard, maar lang konden we niet blijven hangen want we hadden afgesproken met onze Antwerpse vrienden : Barre en Veerle om samen verder te reizen.
De ontmoetingsplaats was een verlaten camping in de bergen ten zuiden van Brisbane. Op de prachtige wandeling door de stortregen langs de watervallen werden we wel lastig gevallen door bloedzuigers maar niets kon onze pret bederven. We zochten in het dorpje een boek kaarten en hebben ons daar enkele dagen zoet mee gehouden.
Kerst vierden we met ons vieren op een camping in de Bunya Mountains. Een plaatsje vergeven van de wallabees. Na een tussenstop op de camping gekend als "sandfly heaven" vluchtten we naar het huis van Ste, de Britse vriend van Barre, in Brisbane.
Hier hebben we samen oud en nieuw gevierd op zijn Australisch. Een BBQ in de tuin en vuurwerk zien aan de rivier waar ondertussen mensen liggen te zwemmen. Het is eens wat anders. Enkel werd de feeststemming serieus gebroken toen bleek dat alle feestketen sloten om 2u 's nachts. Ook dat is Australië: als het te plezant wordt, is er altijd wel een regel die de pret moet bederven.
Als Nieuwjaarsgeschenkje voor onszelf zochten we wat verkoeling op in het wildwaterpretpark: Wet and Wild, mega-plezant.

Van hieruit gingen we naar Byron Bay, een leuk hippie-kuststadje waar elke backpacker in Australië vroeg of laat belandt. Wij hebben ons er goed geamuseerd in de superleuke hostel:"The Art Factory" en uiteraard in de bekende kroeg: Cheeky Monkey. Maar aan alle mooie liedjes komt een einde en zo ook aan onze tijd in Australië.
9 januari zaten we heel de dag op de vlieger van Brisbane over Sydney naar Bangkok, waar we terug met 2 andere Antwerpenaren afspraken: Kristof en Eva met wie we ook samen in Bali een tijdje samen rondtrokken.

• 15 Januari 2013 - 14:06

Greet & Tom, En Lens:

Leuk om nog eens iets te horen. Ondanks de verre afstand toch fijne feestdagen gehad precies?!
    Bij deze trouwens nog een gelukkig Nieuwjaar!
    Tot de volgende...

• 16 Januari 2013 - 16:47

Julien:

goh folks wees ni zo kritisch , en btw a very happy new year !

• 16 Januari 2013 - 16:50

Julien:

Ik weet zeker dat jullie weer een cultuurshok krijgen in Thailand . W8 and C .
    Julien en Julie

• 17 Januari 2013 - 00:21

Ines :

joepie! al weer een stapje dichter bij ons :-) Ik ben er zeker van dat thailand jullie zal bevallen, ben er zelf nog steeds verliefd op...doe ze daar de groeten van mij hé! x

• 22 Januari 2013 - 03:03

Tom En Dorien:

Hey Julien

Kritiek is niet altijd negatief he.
    Wij hebben hier de reis van ons leven.

Groeten aan Julie en ook happy new year voor jullie!