Het noorden van Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu Het noorden van Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu

Het noorden van Thailand

Door: Tom en Dorien

Blijf op de hoogte en volg Tom Cleiren

29 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Na een vermoeiende vlucht vanuith Brisbane over Sydney, kwamen we midden in de nacht aan in Bangkok. Of voor ons leek het alleszins midden in de nacht gezien het uurverschil maar eigenlijk was het nog maar 22u plaatselijke tijd. We hadden weer afgesproken met onze vrienden Eva en Kristof waarmee we ook in Bali een tijdje samen reisden. Alle bagage werd in het hotelletje afgezet en op naar Kao San Road, de bekende uitgaansbuurt in Bangkok. Weer een kleine cultuurschock en een gefrituurde schorpioen later beseften we dat we weer in Azië zaten. Heerlijk! We bleven nog een dagje in de drukke stad maar namen dan de trein naar het oosten om wat uit de drukte te raken.

Zo kwamen we in het weinig toeristische Surin. Van hieruit huurden we een scooter om enkele prachtige ruïnes van Khmertempels te bezoeken vlakbij de grens met Cambodja. We bezochten er een olifantendorp en gingen op zoek naar cobra's.

Na enkele dagen werd het tijd om verder te trekken naar de grote stad Khon Kaen, bekend om haar gigantische avondmarkt en duizenden sfeerlichtjes .
Hier huurden we een auto om nog verder naar het noorden te reizen. We trokken naar het natuurpark Phu Kradueng voor een pittige beklimming (2x 5,5km met een gemiddeld stijginspercentage van 20%) en reden dan verder naar het prachtige Chiang Khan.
Dit leuke stadje aan de Mekong ligt vlakbij de grens met Laos. De oude huisjes zijn er allemaal opgetrokken uit teakhout en de zonsondergang vanop de rivier is er magisch. Geen wonder dat alle rijke yuppies uit Bangkok hier graag op weekend komen. Veel blanke toeristen kom je er verder niet tegen, wel leuk voor Thailand.

De volgende stop voor ons was Chiang Mai, een bruisende stad vol leuke restaurantjes en bars. Je struikelt er bijna over de boeddhistische tempels. Van hieruit deden we een trekking in een nabijgelegen natuurpark waar we een ritje op een olifant maakten en op een bamboeraft een rivier afvaarden.

Momenteel zitten we in Pai, een dorpje welgekend om zijn relaxtheid en waar hippies het straatbeeld kleuren.
We geraakten hier met de brommer over een bergweg van net geen 100 km lang. Voor Tom was dit 762 bochten lang genieten van een fantastische kronkelende baan.
Hier in Pai kuieren we elke avond langs de kraampjes voor lekkere streetfood en eindigen dan aan een kampvuurtje aan onze bungalow, riverside. Werkelijk prachtig.

En ow ja. Laat het maar sneeuwen int stad, wij trotseren hier vlotjes de 34·C.

• 29 Januari 2013 - 09:13

Bramski:

Ondertussen trotseren we hier tropische moessons, dus je mist niets :-)

• 29 Januari 2013 - 14:33

Nienke:

Lieve Noor.

Wat een super avonturen. Ben echt wel een beetje jaloers. Hier in Nederland was het onder de nul en bij jou is het gewoon 34 graden. Echt heerlijk.

Lieve Noor. Ga zo door en hoop dat je ontzettend geniet en over een tijdje ook met je moeder erbij. Dit is een ervaring om nooit meer te vergeten.

Liefs,

Nienke

• 31 Januari 2013 - 02:10

Tom:

Verdekke zeg.
    Zo lang in het buitenland en de identiteitscrisis begint toe te slaan. Van Belg naar Noor.

Toch bedankt voor de leuke bijdrage, Nienke!