Kuala Lumpur en het zuiden van Thailand - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur en het zuiden van Thailand - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur en het zuiden van Thailand

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Tom Cleiren

08 Februari 2013 | Thailand, Ko Pha Ngan

De terugrit uit Pai had voor Dorien iets vlotter kunnen verlopen ware het niet dat ze de 762 bochten naar beneden met een misselijkmakende voedselvergiftiging moest doen. Maar na 3 uurtjes afzien kwamen we terug aan in Chiang Mai.
Hier barstte die avond een grote storm los waardoor de hele stad onder water stond (sommige bewoners kwamen al snel met vlotjes van gerecycleerd afval de straat op) en zelfs de stadskern zonder electriciteit kwam te staan. De uitgelezen moment dus om onze spullen te pakken en de vlieger naar Kuala Lumpur te nemen voor een zogenaamde visarun. Even de grens over om ons visum te verlengen dus.

In Kuala Lumpur was het haast onverdraaglijk heet. Gelukkig kan je om de drie meter wel gaan schuilen in een hypermodern shoppingcenter. 's Avonds aten we in een chique restaurantje aan de Petronas towers en we gingen een kijkje nemen op de markt in Chinatown.

Na twee dagen in de drukke, stinkende stad, vlogen we terug naar Thailand, meerbepaald Phuket. In Phuket bleek ons hotelletje midden in de seksindustrie te zitten dus gingen we na 1 nachtje naar het nabijgelegen eilandje Ko Phi Phi.

Ko Phi Phi lijkt recht uit een brochure te komen, de natuur is adembenemend. Mooie hoge rotsen naast een hagelwit strand en azuurblauwe zee, heel mooi, maar helaas helemaal verpest door massatoerisme.
Het hele eiland bestaat uit hotels, restaurants, bars en dancings. De lokale bevolking lijkt niet al te opgezet met deze invasie van de farang (blanke medemens), zij zijn eerder onvriendelijk en nors. Weinig te merken van de immer lachende Thai hier.
We gingen er een dagje duik rond de piepkleine eilandjes Bida Nai en Bida Nok, wat echt super was. Naast de 4 schildpadden zagen we die dag ook een vriendelijke luipaardhaai en een aantal nemo's. Maar na drie nachtjes hielden we het er voor bekeken en gingen we via Krabi naar Ko Pha Ngan.

Plots werd alles weer veel gemoedelijker, de mensen konden terug glimlachen, de prijzen gingen met minstens de helft terug omlaag en wij voelen ons terug meer op ons gemak.
Momenteel zitten we in een zalig hotelletje aan een rustig strand. Wij vinden Ko Pha Ngan zalig. Van de drukke partyscene aan de andere kant van het eiland merken wij hier niets, al zoeken we dat binnen enkele dagen misschien wel een keertje op.

• 08 Februari 2013 - 09:21

Bramski:

Klinkt niet alsof jullie ooit nog terugkomen ;-)

• 09 Februari 2013 - 10:07

Tom:

enkel maar om de Svenska naar de top te helpen he ;)

• 10 Februari 2013 - 13:03

Julien Stessens:

Mooi , mooi , om lezen . Het water komt in mijn mond . Ben beniewd wat jullie dan van Pattaya gaan vinden , als jullie het al "sex" noemen in Phuket .Is trouwens ook maar alleen op Pattong bay , de andere kant van Phuket is veel rustiger en "no sex".

grtz,
    Julien

• 10 Februari 2013 - 21:21

Den Barbé:

zozo, we hebben hier duidelijk ne kenner;-)