Australie part 1; Victoria & NSW - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu Australie part 1; Victoria & NSW - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu

Australie part 1; Victoria & NSW

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Tom Cleiren

19 November 2012 | Australië, Sydney

Na een lange dag wachten op onze vlieger in Singapore, zijn we uiteindelijk toch aangekomen in het frisse Melbourne (tussen 15-20 graden).
Onze gastheren, die we via via hebben leren kennen, stonden ons al op te wachten in de luchthaven, geweldig! Zij woonden in de trendy buurt Armadale en hebben elke vrije moment uitgerokken om ons op sleeptouw te nemen. Pinguins spotten in Saint Kilda, wijn proeven in de Yarra Valley of het regenwoud laten zien, niets was hen te veel. Echt de crème de la crème der couchsurfing gastheren! Dankzij hen hebben we dus echt wel de pracht van de staat Victoria gezien. Het wijn proeven was dan ook een hoogtepunt van onze trip. Al konden we natuurlijk in onze rugzak niets meenemen, we hebben er echt van genoten.

Vanuit Melbourne hadden we een auto gehuurd om The Great Ocean Road af te rijden. Op de weg zagen we vuurtorens, prachtige kliffen, mooie stranden en nog enkele overblijfselen van een heel oud scheepswrak. We zagen ook enkele koala's in het wild en hebben ook al wat wallabees gespot (al springen die meestal direct weg als je je camera bovenhaalt). We sliepen in een jeugdherberg in Warrnambool en zijn in de terugweg richting Sydney ook langs enkele nationale parken gepasseerd.
In het NP Snowy Mountains (hoogste punt van Australië) hebben we zelf sneeuw gezien!

Daarna reden we naar Canberra, de hoofdstad van dit immense continent. Hier zijn we enkele musea gaan bezoeken met de fiets. Vooral het National Museum was heel interessant voor ons omdat ze een hele sectie hebben over Aboriginal cultuur en de historie ervan en wat er hier allemaal is misgelopen. Schrijnende toestanden wel.
We konden er logeren op de sofa van 5 studenten die samen een huis deelden en net het einde van hun semester vierden. Allemaal dolle pret natuurlijk.
Maar zaterdag om 16u moesten we onze huurauto afdroppen in Sydney, dus konden we er jammer genoeg maar 1 nacht mee feesten.

Tom is ondertussen al een expert in het links rijden. Hoewel hij bij de eerste keer instappen dacht dat zijn stuur gepikt was en hij bij de juiste versnelling te zoeken zijn raampje opende.

Gisteren was het hier mooi weer en hebben we door zo wat heel de stad Sydney gewandeld. Het begint hier precies een beetje op te warmen wat niet slecht is want wij hebben alleen maar zomerkleding ingepakt.
Maar donderdag vertrekken we richting het tropische noorden (Cairns) dus zal het zowiezo terug warmer worden, ik kijk er al.naar uit!

• 19 November 2012 - 12:52

Nicole Berings:

Fijn om jullie te kunnen volgen ! Zo reizen we een beetje mee.

• 19 November 2012 - 12:52

Nicole Berings:

Fijn om jullie te kunnen volgen ! Zo reizen we een beetje mee.

• 19 November 2012 - 18:03

Karin Jacobs:

Hier zijn de droevige, mistige herfstdagen volop de bovenhand aan het krijgen. De Sint is aangekomen en Leon genoot ten volle. In de etalages verschijnen reeds de eerste kerstboompjes met nepsneeuw...
    Wat zou ik ook graag in Australië zijn!!!!
    Dank dat je ons via de blog laat mee genieten!

• 20 November 2012 - 01:17

Tom Cleiren En Dorien Lanslots:

Het grappige is dat de kerstversiering hier ook overal begint op te duiken, met mutsen, rendieren en nepsneeuw en al :-)

• 25 November 2012 - 12:08

Julien Stessens:

DagTom en Dorien ,
    Met plezier lees ik altijd jullie ervaringen . En natuurlijk was het ook weer lachen geblazen met Tom zijn ervaringen qua links rijden !!Zeg eens wat vinden jullie van dat Aussie taaltje ? Mate !! bij alles en nog wat , mate. Goh , kwou dat ik er ook was nu ipv van in dat koude natte Belgium, maar kom , bij het lezen van jullie verslag krijg ik het ook wat warm .Die Aussies hebben allemaal een nogal nonchalant karakter en overdrijven ook allemaal , maar ik hou wel van van die nonchalance. Mooi dat jullie nu naar de warmte gaan. Kunnen jullie kerst vieren op het strand . Heb ik nog nooit gedaan maar.... dat moet een mega ervaring zijn denk ik .
    nog veel plezier verder.

Julien & Julie