Sydney, Cairns and roadtrippin - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu Sydney, Cairns and roadtrippin - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tom Cleiren Dorien Lanslots - WaarBenJij.nu

Sydney, Cairns and roadtrippin

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Tom Cleiren

07 December 2012 | Australië, Airlie Beach

In Sydney hebben we 5 nachten op de uitklapzetel geslapen bij onze Couchsurfinghost Matt en zijn lieftallige viervoeter Molly. Een grappige veertiger die graag veel mensen over de vloer heeft en echt superchill was. We kregen de sleutel van zijn huis in de coole buurt Newtown, bekend om haar graffiti art en trendy bars en restaurantjes. Tikje alternatief en ietsje goedkoper dan het centrum dus ideaal voor ons. Uiteraard zijn we de stad gaan verkennen (Harbour Bridge! Opera House!) en hebben we uitstapjes gedaan naar Bondi Beach en Manley beach. Maar laat ons eerlijk zijn, naar Australie kom je niet om steden te bezoeken maar om de prachtige natuur te ervaren.

We namen de vlieger naar Cairns, een klein toeristisch stadje vol feestbeesten in het noorden van Queensland. Hier leerden we heel wat andere backpackers kennen, we speelden drankspelletjes en placeerden een danske in 1 van de 2 discotheken onder onze hostel.

Tom deed hier ook zijn onvergetelijke tandem skydive. 14.000 voet hoog uit de vlieger springen en 60 seconden vrije val. Bloody awesome, mate!

Maar na 4 dagen hadden we Cairns echt wel gezien en wilden we gewoon met onze 'Spaceship' campervan de natuur in. Zo gezegd, zo gedaan. We trokken naar het prachtige Cape Tribulation en zijn eindeloze regenwouden in het noorden waar we nog enkele Antwerpse vrienden tegen kwamen, kampeerden aan het grote Lake Tinaroo en zagen de zotste sterrenhemel ooit. We zwommen in de mooiste kreken en hebben gelukkig alleen nog maar krokodillen gezien in "Hartleys Crocodile Farm". Overal komen we hier trouwens hippies tegen want die zijn allemaal naar het Eclipse Festival geweest. Heel leuk, want dat zijn altijd sympathieke reizigers vol goede tips en leuke verhalen.

PS: Eergisteren kregen we ook een heel leuk telefoontje uit het thuisfront, we hebben er een nieuw neefje bij: Oliver. Tom is superfier met zijn petekindje en dit was de eerste keer dat we spijt hadden zo ver van huis te zijn. Maar 1 ding is zeker, dat manneke gaat in februari vertroeteld worden!

• 07 December 2012 - 08:12

Femke:

Amai schattebollen, wat een contrast met hier. Zwemmen in kreken, kamperen ... het klink allemaal heeeeeel ver weg :) Wij zitten hier ondertussen al met sneeuw en van 't weekend gaat het ook echt stevig vriezen tot -12 ofzo 's nachts.

Geniet er nog vollen bak van en blijf vooral van tijd tot tijd verslagjes sturen want wij missen jullie echt wel!

Dikke zoenen!
    Fem
    xx

• 07 December 2012 - 08:44

Lindsey:

O jee waarom lees ik deze mailtjes toch altijd als ik op mijn werk zit? :)
    Zo te zien vervelen jullie je daar nog niet! Geniet nog maar van de mooie natuur en het warme zonnige weer. Een groter contrast met hier kan er niet zijn maar geef toe een dikke wollen prikkelende trui heeft toch ook wel wat hé (NOT!).
    Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag en foto's :)
    Miss ya! X

• 07 December 2012 - 09:32

Tante Ilse:

Hey dag mannekes,

Ik kijk er altijd naar uit om jullie verslagjes te lezen en blijkbaar hebben jullie het daar schitterend. Hier is het op het moment echt winter met sneeuw en al de gebruikelijke ellende op de baan!

Een dikke proficiat voor onzen Tom met je petekindje. Geniet van jullie geweldige reis en tot de volgende keer!

Duizenden dikke kusjes van al de Smedtskes hier.

xxxxxx tante Ilse

• 07 December 2012 - 09:56

Mama En Papa:

dag trotters,

tof om te horen dat het daar zo goed is, hier koud en de sneeuw begint te vallen. (een misser voor jullie?? ik denk het niet) Peter tom een dikke proficiat , begin maar al te sparen want uw petekind zal al klaarstaan met zijn nieuwjaarsbrief als jullie aankomen! ook voor tante dorien een dikke proficiat!
    tof om rond te trekken met je eigen huis hé, je echt vrij voelen moet toch reuze zijn.
    we hebben al goesting om het vlieguig te pakken, maar zitten nog volop in de laatste voorbereidingen van papa's verjaardagsfeest
    een dikken sneeuwknuffel mama en papa

• 07 December 2012 - 10:03

Marjetje:

Blijven gaan, familie Cleiren-Lanslots! 't Is echt ZALIG om jullie verhaaltjes te lezen (al worden ze volgens mij korter en korter, maar can't blame you ;) Blijf vooral keihard genieten en doe ze ginder de groetjes op de Whitsundays! Kusjes uit de besneeuwde koekestad xx

• 07 December 2012 - 10:14

Ines :

Hoi daar! ne proficiat Tom met je petekind! En dorien, mis je enorm!
    De groetjes vanop de vrijdagmakt!
    xxx

• 07 December 2012 - 12:25

Eefje:

Hey Tomtommeke! Gefeliciteerd met je peteke! Dat is zeker wel geweldig!
    Jullie zijn wel erg goed bezig zou ik zeggen. Niet alleen reizen en vanalles zien, maar ook super veel actie en al het avontuur dat er bij kan komen halen jullie je gewoon op de hals! Fantastisch koppel zijn jullie toch! Klinkt weer echt helemaal jullie!
    Dorientje, begin je nu toch echt te missen om mee op stap te gaan zenne!

Cooling Hugs en kisses